söndag 25 oktober 2015

NO SUGAR NOVEMBER

och några dagar innan det också. Denna vecka har varit en pina. Inte på grund av praktiken, för den går helt super. Men alltså mitt sötsug, har varje dag denna vecka varit sugen på någonting gott. Flera gånger har jag fallit för frestelsen vilket leder till att jag mår så dåligt. Både psykiskt för att jag heelt tappat min självdisciplin nu när jag inte är i Vasa. Men samtidigt fysiskt, både sjuk mage och illamående har krypit fram ur sina hålor allt för ofta denna vecka och detta ska det bli ett stop på nu.

Så från och med imorgon (måndag) så är det slut med allt socker, ja judge me så mycket ni hinner men jag kan inte börja på någon annan dag än måndag, eller i månadsskiften. Så som sagt, allt onödigt socker ska bort. Både godis, glass, kakor och vanliga sockriga saker. Men även sockeryoghurt, müsli och juicer. Let's do this. Jag vet ju hur mycket bättre jag mår av att göra detta så det är bara att försöka kämpa.

Ni kanske tänker att jag bara kunde trappa ner lite? Visst, det kunde jag riktigt bra göra. Men detta är en liten bestraffning för mig själv. Har tidigare haft en, MAX två dagar i veckan då jag fått unna mig någonting sött. Nu när jag inte klarat det så får jag hålla upp en längre tid istället. Dessutom brukar jag alltid efter sötstrejker vara otaggad på godis och sött eftersom jag är van att inte få äta så kanske detta blir en liten omvändning från allt makuuni-godis-sug också.

Dessutom så har jag ju vissa mål inom träningen som jag vill uppnå nu innan detta år är slut. Då är även detta till min stora fördel, även om det går långsamt och jag vet att jag borde ha mera tålamod.

Inga kommentarer: