söndag 25 oktober 2015

I BRIST PÅ ANNAT

Hittade denna lista på Erikas blogg. I brist på annat att blogga om för tillfället så tänkte jag svara på den. Efter att den är ifylld så väntar sängen och John Blund på mig så jag fär väl säga godnatt. 

1. Bästa frukosten?
Kaffe & bananplättar med turkisk yoghurt, kokos och blåbär på. 

2. Aldrig få ta ett glas vin igen eller aldrig få dricka en drink igen?
Jag får inte ner rödvin och vitt vin dricker jag inte heller så ofta så säger nog: att aldrig få ta ett glas vin igen. Finns inte så många drinkar jag riktigt gillar heller men lite mer att välja på iallafall. Har svårt att se mig som en vindrickare någon gång i framtiden heller.

3. Du måste klä dig i en enda färg resten av livet, vilken?
Vill inte säga svart, men troligen det. Det är ju typ enda färgen man kan klä sig i från topp till tå utan att se helt bedrövlig ut. Grå kanske hade en chans att funka också, men nej, svart får det bli.

4. Bästa uppfinningen?
Svår fråga, men flygplan är ju helt great så att man kan ta sig runt i världen. Förstås också internet, vad skulle jag (och hela resten av världen också förstås) göra utan det?

5. Vilken egenskap saknar du enligt dig själv?
Tålamod när det gäller att vänta på andra. När jag är färdig vill jag fara iväg, blir hysterisk av att vänta, vilket är ganska orättvist av mig eftersom folk nog nu som då hamnar att vänta någon minut på mig också.

6. Vad ska dina barn heta? Vi låtsas att du får en pojke och en flicka.
Alltså jag har ju ett par namn nog men förstör ju charmen med att skriva ut det här. När jag var liten ville jag iallafall själv heta Isabella eller Lovisa och tänkte alltid att när jag får barn ska de inte heta något fult i stil med "Daniela". Något pojknamn hade jag inte då men Liam har kommit lite från och till genom åren. Dock har jag nog börjat få second thoughts om det namnet nu när det ändå är ganska vanligt.

7. Du måste bo i Kuala Lumpur i två år. Gråter du av glädje eller sorg när du hör det?
Blev tvungen att googla detta, ser fint ut på bilderna men skulle troligtvis nog gråta av sorg. Inget ställe jag har in mind att flytta till i varje fall.

8. Du får välja, vilken stad i vilket land vill du helst bo i för resten av livet?
Jag har alltid varit en riktig Sverige-fjant, så där vill jag bo något år under min livstid i varje fall, men inte för resten av livet. För resten av livet säger jag nog Finland och endera Vasa-trakten eller Jeppis-trakten

9. Aldrig mer få se på tv eller aldrig mer få lyssna på musik?
Aldrig mera tv, tittar väldigt sällan på tv. Musik lyssnar jag dock på 24/7 så det kunde jag absolut inte lämna bort för någonting. 

10. Vilket sällskapsspel är du bäst på?
Är så sjukt tävlingsinriktad så är ganska bra på många spel (man är ju tvungen om man alltid ska vinna). Men säger nog Ligretto och Alias kanske.

11. Vilket bilmärke föredrar du?
Ingen aning, kan typ inga bilmärken och vet ingenting om bilar så bara så länge den rullar och inte krånglar är jag nöjd. Ja och inte helt ful heller förstås.

12. Du får ta med dig en enda skönhetsprodukt till en öde ö, vilken skulle du välja?
Läppomada, läppfett vad man nu vill kalla det. Kärt barn har många namn. 
13. Vilka är dina 5 favoritbloggar?
Ingen nämnd, ingen glömd. Läser en hel drös med bloggar, de jag känner väl som bloggar är väl intressantast att läsa, speciellt när de befinner sig på annan ort. 
14. Vem känner dig bäst och varför?
Ingen vet ju ens nära allt om mig men några av flickorna måste jag väl kanske nog säga. 
15. Vad står på din shoppinglista till våren?
Har inte funderat så långt fram i tiden. Nu under hösten ska jag i varje fall köpa min systers iPad, en ny telefonskärm (eftersom min sprack i fredags. TIPS MOTTAGES OM BRA SIDOR OCH NÅGON SOM BYTER SKÄRMAR BILLIGT) och så är det en hel del kläder som fattas i min garderob för tillfället som jag gärna skulle ha. 
16. Om du behöver vara ensam och tänka, vart går du då?
Ensam på rummet, i bilen när jag kör eller går ut på promenad. Promenad brukar funka bäst för mig, när jag startar kan jag vara superledsen och nere. När jag senare väl kommer hem så har jag haft sådan tid att tänka på allt att det nästan gått om och promenaden har gjort mig på ganska gott humör. Tacka vet jag endorfiner. 

17. Vilket mål jobbar du mot just nu?
Inom träningen har jag ett par som jag inte tänker avslöja. Sådär annars är att hålla deadline på mina uppgifter, gå på alla lektioner och föreläsningar i skolan och att dessutom försöka se positivt på livet. 

18. Vad vill du bli när du blir stor?
Lärare obviously

19. Om du skulle skaffa dig en ny hobby, vad skulle det bli?
Dans troligen. Har alltid tyckt att det sett roligt och tufft ut när jag tittat på dansuppträdanden och har dessutom gått typ en halv kurs. Lusten väcks ännu inom mig att lära mig dansa, men är nog lite för blyg och tillbakadragen för det. Hehe

20. Om du kunde gå tillbaka till dig själv som liten och ge dig själv ett enda tips för framtiden, vad skulle det vara?
Du är precis lika mycket värd som alla andra även fast du inte ser ut som alla andra. 
21. Kakor, chips eller godis?
Godis utan att ens tveka. Min absolut största last när det kommer till att unna sig.

22. Vilket är det fulaste respektive finaste ordet du vet?
Oj, vad svårt. Tänker sällan på det. 
Ett fint ord är i varje fall: Sofistikerad (fråga inte varför, det bara dök upp i mitt huvud)
Ett fult ord är: Fitta/fittan, som är ett ord som jag inte tål. Fast jag ibland använder det som "svordom" själv.

Inga kommentarer: