lördag 31 oktober 2015

PRAKTIKPYSSEL

Denna lördag går i planerandets tecken. Praktiken börjar vara på slutrakan, inleder sista veckan på fältskolan på måndag. Det blir dock ingen slapp-vecka eftersom jag nästa vecka håller mina riktiga lektioner, har tidigare under denna vecka fått dra lite halvlektioner och leda en del övningar. Nu är det alltså dags för de lektioner som jag själv planerar, genomför och handleder. Så nu sitter jag och finslipar på de planer som jag gjorde på fredagseftermiddagen. Det ska väl nog bli bra, önskar bara att man inte skulle ha sån enorm press på sig själv. Jag menar, man vill att det ska gå perfekt. FAST jag vet att jag inte har en möjlighet att vara perfekt, att jag går andra året och egentligen får vara lite värdelös på detta med tanke på att det här är vår första praktik. 

Det går dock väldigt bra för tillfället, eftersom jag har varit med dem i två veckor redan så känner jag eleverna ganska bra, vilket betyder att det är lättare att planera lektionerna. Men det är svårt, speciellt att beräkna tid hur länge ett moment kommer att ta. Jag planerar 10 minuter, det kan gå på 2 eller 22. Det vet man aldrig, 



Nu ska jag sluta sitta här och fortsätta med mitt planerande (som väldigt snart är färdigt), but first, lunch!

Inga kommentarer: